Jan en Erny op reis

Badlands&Black Hills

Opnieuw zijn we in een prachtige omgeving beland. Op 23 juli hebben we een rondrit gemaakt in de Badlands, ongeveer 1,5 uur rijden van Keystone. Het was prachtig weer, dus ideaal om de kleuren van de Badlands te ervaren en vast te leggen. Badlands ligt midden inprairie grasland. Het was zo warm die dag, dat we hebben geluncht in onze auto met airco. De uitzichten en het landschap waren schitterend.

De Black Hills is een heel ander gebied. Daar waren we vandaag. Eerst bezochten we Mt Rushmore. Hier zijn 4 Amerikaanse presidenten in een rots uitgehouwen. Immens groot en heel indrukwekkend.

Daarna bezochten we Crazy Horse, de tegenhanger van Mt Rushmore. Hier wordt gewerkt aan de afbeelding van een bekende indiaanse oorlogsheld (gezien vanuit het oogpunt van de indianen). Tenslotte maakten we een schitterende rondrit door het Custer State Park. Opnieuw veel wild gezien. Onderweg werden we op de weg omringd door bizons. Het was lastig om hier ongeschonden langs te komen. Een ranger kwam ons te hulp, die duwde met zijn wagen de bizons gewoon de berm in. Verder zagen we nog herten en verwilderde ezels (deze ezels zijn door de goudzoekers meer dan een eeuw geleden achter gelaten. Terug naar Keystone werden we nog overvallen door een fikse hagelbui. Alles was plotseling wit en mistig, het weer kan hier snel omslaan dat bleek wel weer.

GroetjesJan en Erny.

Karin

Wat indrukwekkend allemaal,ik kan me zo voorstellen dat er elk moment op een bergtop de Apache indanen verschijnen op hun gevlekte paarden!Gelukkig is dat niet meer zo.Geniet nog even van de laatste dagen van jullie vakantie,p.s.:Ralph is geslaagd voor het rijbewijs

jennie en tineke

Hallo jan en erny
wat indrukwekkend jullie verhaal en fotos.
wij snappen er niets van dat het weer zo kan omslaan.
Wat zullen jullie veel te vertellen hebben.
geniet nog eventjes.
gr.Moe

Tineke

Hoi Jan en Erny
Wat heb ik genoten van jullie verhalen en die mooie Fotos.Nu is mijn Vakantie al weer voorbij en ga morgen weer terug.Dus zeg ik maar tot de volgende keer.
En dat jullie de laatste paar dagen nog mogen genieten.
Gr.Tineke

Hilda, Jochum en Tom

Hoi Jan en Erny,

Zelf net terug van een prachtige vakantie door Zweden zijn we zo weer verder gegaan met vakantievieren, maar dan in het land van de 'onbegrensde' mogelijkheden. Wat hebben jullie veel gedaan en naar ons idee veel gezien. Als we het goed hebben zit het er voor jullie ook bijna op, we wensen jullie alvast een geode terugreis en hopen jullie binnenkort weer life te ontmoeten.

Lieve groeten van Hilda, Jochum en Tom

Mam en Pap.

Hallo Ern En Jan,
Nog twee dagen Denver en het zit er voor jullie weer op.Wat zullen jullie veel te vertellen hebben. Wat een geweldige reis!!! Wij wensen jullie maandag een voorspoedige terugreis en een behouden thuiskomst toe. Jullie weten, dinsdag staat de koffie klaar.
Met groetjes Mam en Pap