Jan en Erny op reis

Sheridan

We zitten nu in Sheridan een leuke plaats vlakbij de 'battle fields'. In deze streek is in 1866-1867 flink gevochten tussen de indianen en de militairen. Door deze streek liep een belangrijke route (trail)naar de vindplaats van goud en zilver. Alleen deze trail ging door het gebied van indianen. De historischeplekken waar gevochten is hebben we vandaag bezocht.

Ook hebben we een ranch uit 1890 bezocht. De eigenaar was een veehandelaar die paarden aan de boerenoorlog in Zuid Afrika leverde en daarmee veel geld had verdiend. Met het geld heeft hij een prachtige kunstverzameling opgebouwd. Dit was zeer interessant om te zien.

De dag sloten we af in de 'Sheridan Inn', een voormalig hotel uit 1893. De (mede)eigenaar was Buffalo Bill. Nu is het een saloon en restaurant. We hebben hier heelijk gegeten alleen de bediening was verschrikkelijk slecht en dan bedoelen we ook echt slecht!. Er werd een fout gemaakt bij het voorgerecht, we kregen het hoofdgerecht al op tafel tijdens het voorgerecht,het hoofdgerecht klopte niet,de rode wijn werd te laat gebracht enhet extra brood die we hadden besteld kwam niet. Dus, geen fooi vanavond en dat vond de bedieningniet leuk! Maar.. het eten was uitstekend en we hebben veel lol gehad! We beseffen dat we toch wel heel verwend zijn met het eten in NL.

Groetjes Jan en Erny.