Jan en Erny op reis

Yellowstone National Park (3)

We krijgen er maar niet genoeg van. Opnieuw een dag in Yellowstone National Park. Dit park is net zo groot als Groningen, Friesland en Drente bij elkaar en dat bezoek je ook niet in 1 dag.We verblijven net buiten het park in West Yellowstone. Eigenlijk is het een slaap-en eetplaatswaar de toeristen van het park overnachten. De restaurants zijn hier weer echt Amerikaans, maar het eten is hier wel goed. Wat ze hier heelijk klaarmaken is forel uit Yellowstone.

We bezochtenvandaag het 'Midway en Lower'geisergebied. Het 'Midway' geisergebied kenmerkt zicht door de grootste warmwaterbron van Yellowstone endoor defelle kleuren van algengroei aan de bedding van de bron. Het 'Lower' geisergebied beschikt over een grote moederpoel en een actieve geiser.

In de middag zijn we naar de grootste watervallen van Yellowstone gelopen.De 'Upper en Lower Falls'. Een enorme watermassa van de 'Yellowstone river' stort zich eerstnaar benedenbij de Upper Falls (33m) en vervolgens bij de Lower Falls (97m) ineen grote en diepe canyon.

De natuur is hier prachtig en we hebben tot nu toe elke dag goed weer, maar het blijft oppassen voor muggen. Wehebben ondertussen al een aardige verzamelingmuggenbulten.

Groetjes uit Yellowstone Jan en Erny