Jan en Erny op reis

Chicago

30 juni t/m 03 juli 2008

Na ongeveer 8 uur vliegen kwamen we aan op het vliegveld van Chicago. Vandaar uit gingen we met eentaxibusje naar ons hotel Doubletree in het centrum van Chicago. Een mooi hotel met goede faciliteiten vlakbij de 'Magnificent Mile', een winkelstraat met chique winkelcentra. We hebben een tijdverschil van 7 uur met NL.Bij aankomst hadden we nog een hele middag voorons, dus we gingen op pad om Chicago te ontdekken. Na een korte wandeling langs de Chicago river kwamen we aan bij de 'Navy Pier' met een prachtig uitzicht opLake Michigan. De 'Navy Pier' was voor ons te toeristisch met kermisachtige toestanden.

De volgende daghebben we eerst een prachtige boottocht op de Chicagogemaakt en genoten van de mooie architectonische gebouwen. Het is net New York, maar dan wat kleinschaliger.

Na de boottocht hebben we een wandeling gemaakt door de stad met een bezoek aan de Sears Tower. Vanaf de 100ste verdieping hadden we een schitterend uitzicht over Chicago. Wat ons opviel was dat Chicago heel schoon is en op veel plekken veel kunst en kleurrijke bloembakken. Daarnaast is Chicago prima te bewandelen. Een alternatief is een buspas te kopen en Chicago ontdekken met de bus..

Wat zeker de moeite waard is om te bezoeken, is het millennium park en Grant Park.Een mooi park met bloemen en diverse planten gelegen aan Lake Michican.Eén keer per week wordt hier op woensdagavond een gratis concert gegeven.

Chicago heeft een goede indruk op ons gemaakt. Schoon, mooie gebouwen en parken en op straat kom je overal kleurige plantenbakken tegen. Het is zeker de moeite waard geweest om een bezoek te brengen aan de 'Windy City' Chicago.

Wiebie Grietje en Sander

Hoi Jan en Erny,

Vanuit een zeer zonnig Heumen op een nu nog wel rustige camping volgen we jullie op de voet gewoon vanuit onze tent zolang de verbinding het doet!

Groetjes van ons allemaal

Jenny en Tineke

Hallo Jan en Erny Hier is alles oke we hebben hier 32 graad dus heel warm.De Tuinman is er vandaag geweest.
Groetjes van mij en Tineke

essie

nou kan natuurlijk niet achterblijven dus ook vanuit een te heet Meppel fijn dat jullie goed zijn aangekomen..
heb je schoonouders proberen te bellen vandaag maar geen gehoor..
kon gister niet meer bellen zag je krabbel te laat..

maar zal het blijven proberen..

heel veel liefs zussie essie

Jenny en Tineke

Hallo hier Hattem alles loopt op rolletjes we hebben de Fiets gehuurd.Maar het regent nu we kunnen niet weg . veel plezier jullie en tot de volgende keer.
groetjes van mij en Tineke